Inici > Comarques (Barcelonès) > Horta - St. Cugat - Horta
Index de Rutes

Ruta Horta - St. Cugat - Horta
Descripció Ruta
La ruta que presentem a continuació reuneix unes característiques úniques per tractar-se d’una ruta urbana, i és que es podria haver dit perfectament "com caminar 20km en mig del bosc sense sortir de Barcelona i no passar dos cops pel mateix lloc". El truc es que si bé començarem a Barcelona, la ruta ens portarà a tocar de Montcada, Cerdanyola i Sant Cugat del Vallès... caminant gairebé tota la estona pel bosc!
Per arribar al punt de sortida podem anar en cotxe i aparcar als pàrquings (gratuïts) del velòdrom d’horta, o bé anar en metro fins a la parada de Mundet, de la línea verda.
Cal tenir en compte que, si bé el recorregut no es especialment difícil, necessitarem més de 5 hores per realitzar-lo, i es imprescindible portar aigua i alguna cosa per picar (galetes...) i recuperar forces.
Començarem el nostre recorregut seguint la ronda litoral en direcció Badalona, pel costat de la muntanya, deixant enrere el carrer que porta al velòdrom d’horta (que serà per on tornarem). Aquest petit tram entre la pol•lució de la ciutat acabarà aviat, doncs només hem d’arribar fins a la plaça Karl Marx i girar a l’esquerra, pel carrer Antic de Sant Llàtzer. Al final d’aquest carrer veurem una petita rampa que porta a un camí de terra, el veritable inici de la nostra ruta.
Dels molts senders que veurem, seguirem pel més ample i més pla, i als pocs metres arribarem a una ampla pista forestal que seguirem a mà esquerra, pujant fins a dalt de tot.
Al cim d’aquest camí ens trobarem amb la carretera del cementiri d’Horta, just al Coll de la Ventosa. Abans de poder endinsar-nos al bosc encara haurem d’acompanyar aquesta carretera durant 200 metres, en direcció al Vallès (cap avall, per sota el pont de la carretera de les aigües).
Al cap de poc veurem a la nostra esquerra un creuament amb 2 camins amples, un de pujada i l’altre de baixada. Agafarem el de baixada, ara ja si per sota el bosc, i, un parell de corbes més enllà tornarem a trobar un altre trencall a mà dreta, amb una cadena i un cartell que ens avisa que porta a una propietat particular.
Seguirem aquest camí fins al final, fins a una gran porta enreixada, i ens endinsarem al bosc per l’únic sender que veurem. Durant els 1.5km que durarà la baixada d’aquest bonic i humit sender ens trobarem envoltats de vegetació i arbres: pins, roures i alzines majoritàriament.
El sender acaba desembocant a una pista forestal d’uns 6 metres d’amplada, que seguirem cap a l’esquerra, en direcció a l'ermita de Sant Iscle,actualment abandonada.
Aquesta pista ens durà fins a una altre, també molt ampla, i que comparteix recorregut amb el GR-92. El seguirem (en direcció nord) i passarem dos encreuaments, agafant sempre la bifurcació de la esquerra, cap al GR-173,
tot seguint les indicacions cap a l’àrea de lleure del Torrent de Can Coll.
Horta - St. Cugat - Horta
Quan arribem al segon encreuament estarem al punt més baix de tota la ruta. La pujada des del segon encreuament fins a l’àrea de lleure es fàcil i sense complicacions, fent-se en aproximadament 30 minuts. El camí va resseguint el Torrent de Can Codina, on es habitual trobar aigua durant tot l’any.
Quan arribem a l’àrea de lleure (amb les seves taules i barbacoes) continuarem fins a trobar la carretera d'Horta a Cerdanyola i la creuarem.
Just al davant està l’entrada al Centre d’Educació Ambiental Can Coll, i a la seva dreta un camí que el voreja i que serà el que seguirem, en direcció ja cap a Sant Cugat.
Després d’1km ens trobarem l’entrada de darrera al centre educatiu i una petita pujada a partir de la qual comença un altre cop una lleugera baixada.
En aquest moment hem d’anar amb compte