Inici > P.N. Vall d'Aran > Ruta Llacs els Colomers
Index de Rutes

Parc Natural Vall d'Aran
Descripció Ruta
Agafarem el camí en direcció SW vorejant el llac. A la dreta creuarem amb la ruta GR-11, senyalitzada amb marques blanques i vermelles, baixant pel Col de Ribereta. Continuarem pel camí ascendent al Port de Caldes en direcció W. És un bon lloc per contemplar el Lac Major dels Colomers que hem deixat enrere.
Quan arribem a un replà, ens trobarem amb una bifurcació on haurem d'abandonar la ruta principal GR-11, i creuarem un rierol seguint les marques grogues i vermelles en direcció SE que ens fan guanyar alçada.
Aquestes senyals ens marquen la ruta més curta per veure el circuit que visita un conjunt de llacs.
Es pot apreciar com el camí es relaxa i es converteix en un passeig.
Un cop passat aquest estany,
Estany Mort
deixarem a l'esquerra les senyalitzacions grogues que es canviaran per unes pèrtigues neumètriques. Depenent de la temporada en que realitzem aquest recorregut poden ser importants, doncs aquestes pèrtigues ens serviran per poder seguir el camí quan aquest està nevat. En cas que realitzem el recorregut en una època calorosa haurem de tenir cura amb el sòl, doncs a partir d'aquí la vegetació és escassa i serà difícil trobar un lloc a l'ombra. A no més d'un kilòmetre del llac Estanyh Mòrt i amb només 100m de desnivell d'alçada (ara estem a uns 2300m d'altitud) arribarem al llac Garguilhs de Sus. Per fer-ho travessarem el rierol que separa dos petits llacs. Si alcem la mirada podrem observar en direcció SE el Tuc de Podo(2370m). Pel camí ens trobarem marques vermelles que ens acompanyaran en la nostra travessia i ens ajudaran a trobar el camí. Hi ha llocs, però on haurem d'estar atents doncs aquestes senyals s'han substituït per iots de pedra.
Pel camí en direcció a Lac deth Pòrt de Colomers podrem veure petits llacs mentre anem ascendit. Deixarem a la dreta la ruta que puja al Port de Colomers en direcció SW. Arribarem fins aquí després de caminar durant un kilòmetre i havent superat un fort desnivell en el camí. Val la pena fer l'esforç per contemplar el magnífic paisatge. Hem arribat als voltants del Tuc de Pòdo, estem gairebé en el punt més alt del recorregut. La pujada és bastant
pronunciada i no hi ha camí, haurem de continuar per enmig de les roques granítiques. Ens trobem a l'alçada màxima de la ruta 1607m. Un pas natural que ens comunica amb la conca oriental de Colomers. Des d'aquí podrem gaudir de les dues vertientes, la part Est
Colomers Est
i la Oest.
Colomers Oest
A partir d'aquí disfrutarem d'una pendent de gespa que ens guiarà fins al següent llac, el Lac de Pòdo
Llac Podo
Anem seguint el curs del barranc fins arribar al petit Estany Solet. Tornarem a coincidir amb la ruta GR-11 que segueix el Lac Obago.
Llac Obago
Aquest llac és un dels de major superfície dels llacs que formen el Circ dels Colomers.
A la foto es pot apreciar el circ i com destaca en primer pla el Lac Obago.
Circ Colomers
També ens ofereix una panoràmica esplèndida del Tuc de la Ratera amb el coll a la seva esquerra.
Estany Obago/Tuc Ratera
Rodejarem el llac fins trobar-nos amb el Lac Redon que s'uneix amb el Lac Long en la seva part NW. Des d'aquí podem fer una petita desviació en el recorregut, doncs a ma esquerra observarem un camí empinat senyalitzat amb amb marques grogues; és un circuit curt que procedeix del Estanh Mòrt i que ens deixaria en l'Estanh des Cabidornats, en tan sols 15 minuts.
Continuant pel nostre recorregut, arribarem a una bifurcació; per una banda tindrem un camí que puja al Coret Clòto i que posteriorment descendeix al refugi de Colomers que em visitat al principi de la ruta; i per altra banda, si continuem pel camí de la dreta, anirem cap al llac Clòto.
Llac Cloto de Baish
Quan arribem al Lac de Clòto de Baish haurem de remontar una petita ascensió, a partir d'aquí trobarem la ruta GR-11 que que ens conduirà fins al Refugio de Colomèrs. Abans d'arribar ens desviarem per agafar el sender del barranc de la Montanheta, fins travessar les Plànholes dera Lòssa al cap d'uns 15 minuts. Des d'aquí ja ens coneixem el camí de tornada fins a Plan des Banhs.