Inici > P.N. Vall d'Aran > Ruta Circ Colomers Petit
Index de Rutes

Ruta Llacs els Colomers (Ruta Curta)
Descripció Ruta
Aquesta ruta descriu el recorregut curt pel circ dels Llacs de Colomers senyalitzat amb marques grogues.
És una ruta circular d'uns 4.5km de llargària i de dificultat mitjana.
El circuit consisteix en seguir un camí estret de baixa dificultat envoltat de vegetació que circula enmig dels llacs. Trobarem algunes pedres en el camí i algun desnivell però de dificultat molt baixa.
La ruta s'inicia i finalitza en el Refugi de Colomers situat a l'Estany Major de Colomers.
Refugi Colomers
Per arribar al refugi podeu seguir les indicacions de la Ruta Llacs els Colomers descrita en aquesta web. On s'indica com arribar a peu des de Plans de Bansh al Refugi de Colomers i on també es descriu el recorregut llarg pel Circ de Colomers.
Cal indicar que el Parc Natural disposa de jeeps taxi que et porten des de l'aparcament de Plans de Bansh fins a prop del Refugi de Colomers per un mòdic preu (uns 3.5€/adult o 2.5€/nens per trajecte. Preus any 2008).
Caminarem des de l'antic Refugi de Colomers cap al nou amb l'estany a la nostra esquerra, seguint les marques vermelles i blanques del GR-11-18 i les grogues que marquen el circuit que estem descrivint. Un cop creuem el riu, deixarem el GR a la dreta i seguirem en direcció sud seguint les marques grogues, que ens portaran cap a l'Estany Mort.
Refugi Colomers i Lac Major de Colomers
Una altra forma d'arribar-hi és continuar pel camí que passa just darrera del refugi i que voreja el llac. Aquest camí puja per la muntanya, des d'on podrem contemplar unes vistes magnífiques del Llac Major de Colomers i també ens deixarà a l'Estany Mort un cop hem fet el cim.
Cal tenir en compte el sender que agafem doncs hi ha diversos camins i no tots fan el recorregut pels circs, si ens confonem podem acabar pujant fins i tot el Port de Caldes de 2566m.! Un cop deixem enrere l'Estany Mort
veurem una bifurcació en el camí, continuarem pel costat esquerre seguint les senyals grogues, si agaféssim la
Estany Mort
bifurcació dreta senyalitzada amb marques vermelles seguiríem cap al camí de recorregut llarg. Una mica més endavant, haurem de creuar un rierol i tindrem a la nostra dreta
Estany Garguilhs
l'Estany Garguilhs de Jos, on podrem veure al fons una petita cascada que omple el