Inici > P.N. Vall d'Aran > Beret a Montgarri
Index de Rutes

Ruta Beret a Montgarri
Descripció Ruta
Aquesta és una ruta cíclica que va de Beret a Montgarri situada en el Parc Natural de la Vall d'Aran.
És una ruta d'uns 9Km i es pot fer en família i així gaudir del paisatge d'alta muntanya. En arribar al Pla de Beret trobarem una amplia esplanada amb una gran zona
Beret-Montgarri
d'aparcament per desar el cotxe.
Només arribar a l'aparcament ja ens podem començar a deleitar amb el paisatge, amb les pistes d'esquí, on depenent de l'època en que fem aquesta ruta estaran atapeïdes de neu.
Al costat de l'aparcament, podrem veure normalment cavalls i vaques pasturant,
Beret-Montgarri
i inclús agraeixen la companyia humana.
Podem començar la ruta per la carretera
de sorra que trobarem a ma dreta sortint de l'aparcament, la tornada la farem per l'altre camí de sorra que es pot veure a ma esquerra. Com que la ruta no té pèrdua, només cal no desviar-se del camí, recomanem seguir la mateixa direcció del camí però per l'esplanada d'herba. Si anem caminant pel mig de l'esplanada, en direcció als boscs d'avets i de pins que hi ha una mica més al davant, podrem trobar el riu Noguera Pallaresa, que creua les zones de pastures d'alta muntanya, corrent pel mig dels dos camins, el d'anada i el de tornada. Aquí qualsevol indret és bucòlic, i es pot aprofitar per fer un mos
Beret-Montgarri
i gaudir del païssatge, doncs estarem envoltats de vegetació i només sentirem el cant dels ocells i el soroll dels animals i com no, de l'aigua freda que baixa pel riu.
Per tal de continuar la marxa en direcció a Montgarri, haurem de trobar el camí que hem deixat al costat dret, a la banda de les muntanyes de pistes forestals. Seguirem la pista de sorra, poc transitada pels cotxes, i travessarem diferents boscos de pins negres, fins que arribarem a un aparcament. Trobarem a ma esquerra un petit camí estret que descendeix suaument i que ens conduirà fins a Montgarri. Montgarri és un poble de muntanya actualment despoblat situat en la Vall d'Aran, significa Muntanya de blat, degut
a les valls fèrtils que l'envolten.
Trobarem diverses cases derruïdes, anomenades localment bordes, dels habitants que van haver de deixar el poble als anys 70 degut a les condicions tan dures de vida a l'hivern, doncs es troben a 1645m d'alçada. Actualment ha recobrat més importància gràcies al turisme, en estar molt a prop de les estacions d'esquí de Baqueira-Beret, així com el Refugi d'Amics de Montgarri (al costat del santuari).
El Santuari de Montgarri va ser construït en 1117 al costat del riu Noguera Pallaresa i
Santuari Montgarri
envoltat de pastures i boscos permetent gaudir del silenci de la muntanya.
Verge Montgarri
Al fons es troba el pic Eth Dossau de 2205m, ja en terres franceses.
El santuari està molt ben conservat, la