Inici > P.N. Montserrat > Monistrol - Montserrat
Index de Rutes

Ruta Monistrol - Montserrat
Descripció Ruta
És un camí apte fins i tot per realitzar-la amb nens doncs no cal grimpar ni ofereix cap tipus de dificultat excepte el desnivell. Gaudirem d'unes belles vistes de la Muntanya de Montserrat.
Cal destacar, pels amants de les curses i les grans caminates, que aquesta ruta correspon a la part del tram final de la marxa Matagalls - Montserrat.
Beret-Montgarri
Un vegada estiguem a Monistrol de Montserrat ens dirigirem cap a la plaça prop de l'Ajuntament que és el punt on s'inicia aquesta ruta.
Veurem un petit senyal en un petit post indicador prop de la carretera marcant la
ruta Fitxa Itinerari IP6, aquesta és la ruta que realitzarem. Creuarem la plaça i pujarem una petita pendent fins arribar a la carretera que puja fins a Montserrat.
En comptes de pujar per ella, baixarem uns pocs metres i la creuarem, amb precaució ja que hi ha poca visibilitat a causa de les corbes.
Monistrol - Montserrat
Veurem el camí al principi una mica asfaltat marcat a la nostra esquerra i començarem a pujar per ell, de seguida es converteix en un camí estret de pedra i pols, estem seguint el camí GR 5/96. No és un camí molt bonic al no tenir amb prou feines té vegetació, però a mesura que pugem per ell podrem veure la
muntanya de Montserrat des d'altres angles que li donen el seu encant, així com les vistes del vallés i del riu Llobregat
en un dia lluminós i poc contaminat.
Poc després de sortir veiem un pal de senyalització que ens indica la Drecera 3/4 que es desvia del camí GR 5 que seguíem, agafarem aquesta drecera que puja cap a la muntanya (encara que si seguíssim recte arribaríem al mateix lloc).
El camí es fa una mica més dificultós, en augmentar el desnivell, haurem d'anar pujant per graons de pedres.
A mesura que anem pujant comença a haver-hi vegetació, sobretot ens trobarem amb arboços i alzines.