English English Chinese (Traditional) Danish Dutch Finnish French German Italian Portuguese Russian Spanish Swedish Japanese Catalan ĄParajes del mundo...visítalos!
  Inici > P.N. Garrotxa > Valls de Sant Iscle i del Vallac
Index de Rutes

Ruta Sant Iscle
Descripcio Ruta
que es troba situada sota el volcā homōnim i des d'on podem enllaįar amb
Volcā Can Tiā
l'itinerari núm. 5 per baixar a Can Xel pel collet de Bassols.
Font Fontpobra
Aquestes variants també estan fora del recorregut 19 que estem seguint.
El volcā de Fontpobra, és de tipus estromboliā i es troba adossat a la serra de Lleixeres. El seu crāter es reconeix per estar recobert majoritāriament de castanyers.
El volcā de la Tuta és de tipus freatomagmātic, del qual només es reconeix una depressiķ circular excavada
en les roques sedimentāries de la serra de Lleixeres, corresponent al crāter d'explosiķ.
Si continuem per l'itinerari, el següent punt és el Coll de la Serrela, on trobarem un desviament per si volem visitar el Volcā de les Medes format per tres edificis volcānics: el Puig de les Medes, el Puig Rodķ i el Llacunagra.
Continuant pel nostre recorregut
Voltants volcā Can Traiter
passarem per diverses masies i, arribarem a la Codina i a l'Estanyol de Dalt on podrem veure a ma dreta el Volcā del Traiter (a 5 minuts del camí), també
Volcā Can Traiter
format per tres edificis volcānics que van emetre una colada de lava que va arribar fins al fon de la vall.
Volcā Traiter
Més endavant, ens trobarem amb un altre desviament que ens durā al castell de Puig Alder o ermita de Sant Salvador (segle XI) recentment restaurada.
Aquest castell formava part de la línia defensiva dels bisbats de Vic i Girona. La seva arquitectura era d'origen romānic perō va ser modificada durant l'edat mitjana i l'edat moderna.
Va ser restaurada en 1984 i es va descobrir una verge que correspon al segle XIII, la van anomenar la Mare del Salvador i actualment es troba al Museu d'Art de Girona.
Des del castell, dalt del turķ tindrem una situaciķ privilegiada i gaudir del paisatge de les valls de Cogolls i del Vallac. El recorregut continua seguint la pista paralˇlela al torrent del Vallac fins arribar a Sant Feliu de Pallerols.