Inici > P.N. Garrotxa > Fageda d'en Jordà i Volcans
Index de Rutes

Ruta Fageda d'en Jordà i els Volcans
Descripció Ruta
vaques. Es tracta d'una cooperativa mixta d'integració socio-laboral de persones discapacitades psíquicament. A més de tenir una vaqueria amb 400 vaques, també tenen un viver de plantes autòctones que ajuden a la reforestació i al paisatgisme.
En sortir de la Fageda, que trigarem uns 30 minuts en travessar-la, arribarem a la carretera, i seguirem a ma dreta en
Sant Miquel de Sacot
direcció a Sant Miquel de Sacot i al Volcà de Santa Margarida. Veurem que en aquest tram del recorregut el camí coincideix amb el GR-2.
Fins ara el sender és bastant pla, però després de deixar enrera la fàbrica, el camí es fa més estret i comença una lleugera ascensió fins al coll de Can Batlle i Sant Miquel de Sacot. L'església de San Miquel de Sacot és d'estil neoclàssic amb una planta romànica del segle XI. Va ser reconstruïda i ampliada en el segle XVIII.
Des d'aquí es baixa fins a la planície de Sacot i pel Collet de Bassols ens situarem
Volcà Santa Margarida
en el flanc sud-oest del volcà de Santa Margarida. Deixarem enrera el GR-2 que segueix direcció cap a Santa Pau i continuarem cap al volcà.
És un volcà mixte, amb fases eruptives de tipus estrombolià i freatomagmàtic.
Aquestes últimes són explosives, i ocasionaren l'ampli cràter circular del volcà. A excepció del cràter, avui dia és una prat, la resta del volcà està recobert de boscos de fajos i de caducifolis mixtes.
En el mig del cràter hi ha una petita església que dona nom al volcà. Segons sembla, a l'antiguitat existia a la zona la creència que el dimoni vivia dins dels volcans i aixecar un temple en el seu interior era considerat com una espècia d'exorcisme.
Volcà Santa Margarida
Seguirem la ruta per un sender que trobarem en llindar del cràter, el camí començarà a descendir fins arribar a l'àrea de Santa Margarida, àrea amb la única font de tot el camí.
Aquí la nostra ruta enllaça amb l'Itinerari 4 (Can Xel - Santa Pau), creua la carretera GI-524 i coincideix amb l'Itinerari 15 (Gredales del Croscat) fins al desviament de Can Passavent, on es troba un altre