Inici > P.N. Aigüestortes > Tuc de Saburó
Index de Rutes

Ruta Tuc Saburó
Descripció Ruta
resclosa del magnífic Estany Negre de Peguera en direcció sud.
Estany Negre
Per tal de continuar i visitar l'Estany de la Coveta haurem de rodejar l'Estany Negre pel nord i creuar el dic de grades cap a l'oest així com un corrent d'aigua provinent dels Estanys Trullo i Tort.
Més endavant trobarem un post indicador cap al Coll de Monestero i la Collada de Saburó
Trobarem una mena de collet que baixarem una mica cap a l'oest fins a arribar a l'extrem més meridional de l'Estany de la Coveta. Avançarem cap al sud girant a l'esquerra per un camí ben marcat que ens guiarà a la riba dreta de l'Estany de la Llastra, una mica més avall.
Estany Llastra
Deixarem l'estany a l'esquerra i creuarem un rierol. La vegetació canvia i comencen aparèixer roques granítiques, a partir d'ara
Estany Cubeto
haurem d'estar atents a les fites que s'alinean en direcció oest i que ens guiaran al cap d'uns 50 minuts i uns 2.600 m de recorregut al petit Estany Cubeto (2518 m), que és la porta d'entrada del circ glaciar que reté les aigües de l'Estany de Cap de Port.
El sender contorneja l'estany i s'enfila fins a la Collada de Saburó (2669 m), al cap d'1h i 15 min. Podrem veure al sud els perfils rocosos dels Pics de la Mainera. Aquest llac és de grans dimensions i ocupa una gran part del territori. El sender contorneja l'estany deixant-lo a ma dreta per tal d'agafar el camí en direcció oest que trobarem a la meitat del llac.
Estany Cap de Port
El camí ha desaparegut i gairebé no trobarem senyals durant la nostra ascensió. Un cop hem pujat la primera part del turó trobarem una fita que ens anuncia que estem a prop del final. Des del Tuc de Saburó podem distingir el
Estany Colomina
Refugi de Colomina a prop de l'àrea lacustre de Cabdella al sudoest. Una opció és tornar al camí principal i acabar la jornada visitant aquest refugi, el camí segueix un sender senyalitzat.
Per fer-ho cal anar a la Collada de Saburó, a uns 25 minuts de distància, i cercar el millor pas a la dreta de la tartera per una
zona més o menys herbada, al límit del nivell més alt del cabal de l'Estany de Saburó.
Estany Saburó
Gairebé no trobarem camí hi haurem d'estar atents a les marques blanques i vermelles del GR-11.20 que franqueja el Pas de l'Ós a 1h 35 min i a 4,70 km de distància.
Pas de l'Ós
Baixarem per una forta pendent fins trobar el corriol que voreja pel nord l'Estany de Mar. Es pot observar en la distància el refugi enlairat de l'Estany de Colomina. El camí prossegueix contornejant pel nord aquest estany. Al cap de 2 hores i de 6.7 km del Refugi J.M. Blanc, arribem al Refugi de Colomina,
Refugi Colomina
una instal·lació de fusta preparada per allotjar excurionistes.