Inici > P.N. Aigüestortes > Refugi Restanca - Llac de Mar - Llac Tort de Rius
Index de Rutes

Refugi Restanca - Llac de Mar - Llac Tort de Rius
Descripció Ruta
coll on s’haurà de grimpar en algun petit tram, també sense dificultat tècnica.
Colhada Lac de Mar
Ens trobem a 2502m d’altitud des d’aquí podrem veure tant el Lac de Mar com l’Estanh dera Colhada i al darrera el Lac Tòrt de Rius.
Lac Tort de Rius
Iniciarem el descens cap al primer llac. És
un camí de pedres i herba que es baixa
Colhada Lac de Mar
més suaument que la pujada i sense dificultat tècnica. Començarem a rodejar els llacs per la banda dreta. Rodejarem el llac en direcció NO per un camí suau d'herba i pedres seguint les fites del camí, on en diversos punts és difícil trobar-les.
Lac Tort de Rius
Malgrat que perdrem el camí en alguns punts, no importa, ja que sabem que hem de rodejar el llac fins al final.
Aquí trobarem el Lac de Rius que també rodejarem pel costat dret fins enllaçar amb el GR-11.
Un cop arribat a aquest punt el camí no té pèrdua. Començarem a descendir la muntanya al costat del riu Barranc de Rius. A la banda esquerra podrem veure el Tuc de Serrahèra (2645m), la Tuca de Betren (2518m) i el tuc de Roca Blanca (2459) a la Sèrra de Rius. Passarem per una mina creada per explotar l’aigua del Lac Tòrt de Rius i continuarem descendint pel camí fins arribar a una bassa petita d’aigua, les Basses de Rius. Aquí el camí es divideix en dos, un cap a la dreta per tornar al Refugi dera Restanca i un altre per l’esquerra que ens deixarà directament a la pista forestal al costat de la Barraca de Rius, punt on hem iniciat l’ascens al refugi.
Agafarem aquest últim camí de l’esquerra, encara que és un camí que està menys senyalitzat que el que porta a Restanca, ja que és menys transitat. El camí és suau i es baixa per praderes de herba. Al final de tot es creua un pont de fusta que ens deixa a la pista fins trobar el cotxe a l’aparcament.