Inici > P.N. Aigüestortes > Refugi Restanca - Llac de Mar - Llac Tort de Ríos
Index de Rutes

Refugi Restanca - Llac de Mar - Llac Tort de Ríos
Descripció Ruta
Creuarem el riu i seguirem per una pista forestal d’uns 3 metres d’amplada. Passarem a prop de la Cabana de Valarties que trobarem a la nostra dreta i continuarem per la pista sense deixar-la. Depenent de l’època de l’any hi trobarem gerderes i maduixeres pel camí.
Si el camí està obert i es porta un cotxe tot terreny es pot anar fins a la Barraca de Ríos i ens estalviarem els 4.5km de pista. Cal tenir en compte que és un aparcament petit. Caminarem amb el riu Arriu dera Restanca a la nostra dreta fins arribar a la Barraca de Ríos a 1645m d’altitud on trobarem un post informatiu.
Seguirem en direcció cap al Refugi e Lac dera Restanca, primer punt de la nostra ruta. A partir d’aquí començarem la pujada per un camí de muntanya estret que va creuant un bosc d’abets i pins negres.
Refugi Restanca
Arribarem a una presa al costat del Refugi de Restanca que manté l’aigua del Lac Era Restanca, format per l’aigua que baixa del Lac de Mar i de l’Estany deth Cap deth Port.
El Refugi de Restanca forma part d’un dels punts de control de la Ruta Carros de Foc.
És un refugi amb molt bones instal•lacions, amb lavabos i dutxes d’aigua calenta i amb unes 80 places de capacitat.
Cascada Lac de Mar
Agafarem el camí que surt al peu del refugi i que segueix per la dreta en direcció SO cap al Lac de Mar.
Pujarem per un camí d’herba i pedres seguint les indicacions cap al Estanh de Mar i Becibèrri Nòrd que trobarem pel camí. Creuarem un pont de ferro i ciment des del qual podrem veure el riu com forma una impressionant cascada. Seguirem pujant pel camí de pedra on en algun petit moment haurem de grimpar, però sense cap dificultat fins arribar al Lac de Mar.
Lac de Mar
Aquest llac es troba a uns 2260m d’altitud i conté una petita illa anomenada era Unhòla. Al costat dret del llac veurem el pic Tossau de Mar i al fons a la dreta la Colhada de Lac de Mar per la que haurem de pujar per arribar al Lac Tòrt de Ríos.
Rodejarem el llac pel costat esquerre, haurem de passar diverses tarteres de pedres grans, però sense dificultat tècnica. Si mirem a munt veurem la Serra de Tumeneia i al final del llac el massís de Besiberri i el Circ de Tort.
Un cop creuat el llac iniciarem l’ascens del