Inici > P.N. Aigüestortes > Refugi Estany Llong
Index de Rutes

Ruta Refugi Estany Llong
Descripció Ruta
Un cop hem passat el refugi, ascendint uns 200 m pel sender, finalment arribarem a l'Estany Llong (2170 m),
Estany Llong
estanc allargat situat al peu del Portarró d'Espot, pas natural al vall de Sant Maurici. Si encara ens queden forces per caminar podrem continuar fins arribar al Pi negre de Peixerani, declarat arbre monumental, i que es troba a només 15 minuts d'aquest lugar. Val la pena continuar una mica més fins a l'Estany de Redó (2121 m) que es troba a menys d'un kilòmetre de l'Estany de Llong. Per arribar-hi cal creuar un pont i després agafar el desviament a ma esquerra.
Després d'una breu ascensió ens trobarem amb el petit llac de forma rodona.
Està situat en una zona molt tranquil.la rodejat d'arbres, recomanable per descansar i menjar alguna cosa.
Estany Redó
Des de la presa de Sant Esperit continuarem direcció al pont i seguirem per un itinerari adaptat per cadires de rodes passant a través del Vall de Morano,
Vall de Morano
que ens portarà a un bosc travessat per nombrosos corrents d'aigua.
Continuant pel camí ens trobarem una possible desviació al Vall de Dellui, deixarem la desviació i creuarem un extens prat, són els Prats d'Aiguadassi.
Prats d'Aiguadassi
Abans de creuar el riu abandonarem la pista i ens endinsarem en el bosc on ens trobarem amb el Refugi de la Centraleta (1920 m).
Continuarem per darrera del refugi fins trobar la pista que es deixarà en el Refugi de l'Estany Llong.