Inici > P.N. Aigüestortes > Refugi Estany Llong
Index de Rutes

Ruta Refugi Estany Llong
Descripció Ruta
Aquesta ruta, situada en el sector occidental del Parc, comença en l'aparcament de la Farga i finalitza en l'Estany Llong, tot i que si ens queden forces per continuar una mica més podrem arribar a veure el Pi negre de Peixerani i l'Estany Redó. L-500 Caldes
a 1,5 km de la bifurcació amb Boí.
Des de l'aparcament creuarem la carretera i continuarem per un pont que travessa el riu Sant Nicolau. En aquest punt començarem a caminar pel Camí dels Enamorats.
Aquest camí pertany a la perifèria del parc i va seguint el curs del riu, permetent-nos començar a apreciar el paisatge. Pocs minuts després accedirem a l'aparcament superior que està a l'entrada d'Aigüestortes. Aquest és l'últim aparcament per poder deixar el vehicle i en el que trobarem la caseta d'informació del parc. El camí que seguirem està senyalitzat com Ruta de la Llúdriga.
El camí transcorre per la vall de Sant Nicolau, entre prats i boscos caducifolis, que ens permeten contemplar la gran varietat de vegetació. Arribarem al Pont Palanca de Pei, posteriorment començarà una part de la ruta amb el terra empedrat, que continuarà una mica més, després de creuar per la Carretera d'Aigüestortes, en la que circula el servei de taxis.
Passarem al costat de La Borda de Gaspar i en poc temps arribarem a l'Ermita de
Sant Nicolau,
Ermita Sant Nicolau
una pista que ens deixarà en la carretera.
Des d'aquí contemplarem l'Estany de la Llebreta (1619 m).
Estany Llebreta
Creuant la carretera continuarem el recorregut i podrem contemplar les espectaculars Cascades de Sant Esperit.
La ruta continuarà ascendint suaument per la vall, seguint el curs del riu a ma dreta.
Travessarem l'esplanada de l'antic
aparcament i continuarem fins arribar al pla d'Aigüestortes, on les aigües del Riu de Sant Nicolau serpentegen creant nombrosos meandres entre pins i prats.
Aquí trobarem la caseta d'informació del parc, situada a prop de la Presa de Sant Esperit (1826 m ).
Cascada Sant Esperit
Darrera de la caseta d'informació trobarem un mirador que té unes vistes sobre el vall que val la pena visitar. Posteriorment podrem continuar per una pista que ens porta directament al Refugi de l'Estany Llong (1985 m) o realitzar una ruta alternativa descrita més endavant.