Inici > P.N. Aigüestortes > Ruta Espot-Amiges
Index de Rutes

Ruta Espot Amitges
Descripció Ruta
El recorregut que estem fent a peu també es pot fer en jeep i l'Estany de Sant Maurici és la seva primera parada, ens podem informar dels horaris de sortida i arribada als diferents llacs.
Estany Sant Maurici
Per anar a l'Estany de la Ratera podrem seguir el camí utilitzat pels jeeps o bé rodejar el llac de Sant Maurici seguint un petit caminet que s'endinsa entre la vegetació. Si anem bordejant arribarem en uns 20' a la Cascada de la Ratera. Una cascada impressionant rodejada de conniferes.
Cascada Sant Maurici
Si pel contrari hem continuat pel camí que fan servir els jeeps, podrem apreciar les muntanyes dels Encantats que rodejen el llac. Però tranquils que també podrem veure la cascada anterior, hi trobarem un desviament senyalitzat al camí que indicant-nos que la cascada es troba a uns 10 minuts. Deixarem la cascada i tornanem al camí utilitzat pels jeeps, segons anem ascendint pel camí la vegetació es va fent mes escasa. Hem arribat a l'Estany de la
Ratera, on al seu inici podrem situar-nos enmig del llac saltant per les seves pedres per poder fer fotos impressionants. I si estem a l'època del desgel trobarem petites cascades que surten d'entre les muntanyes i que desemboquen al llac.
És un bon moment per des cansar i agafar forces, per fer front a la part més dura de la ruta. Deixarem el llac enrera i a l'encreuament de camins, agafarem direcció a la Coma d'Amitges (Refugi d'Amitges).
Estany Ratera
Estem a tan sols 2Km. del Refugi d'Amitges. Recomanem a la tornada agafar el desviament cap al Mirador de L'Estany (10') on podrem gaudir d'unes increibles vistes de l'Estany de St. Maurici i del Pic dels Encantats.
Mirador Sant Maurici
La vegetació és escasa i si tenim sort potser podrem veure algun issard saltant entre les roques.
Al costat esquerre del camí ens trobarem una font d'aigua fresca, és recomanable parar i agafar forces, doncs ens queda la última part del camí i la mes dura. Haurem de superar un desnivell d'uns 400m amb dos rampes que ens dexaran just en el Refugi d'Amitges.
Refugi Amitges
Ja hem arribat a L'Estany d'Amitges,
que encara que tingui poca vegetació és un paissatge bucòlic. Podrem descançar a l'ombra d'algun pi per tal de fer front a la baixada.