Inici > P.N. Aigüestortes > Ruta Espot-Amiges
Index de Rutes

Ruta Espot Amitges
Descripció Ruta
Aquesta ruta té dos sortides depenent dels kilòmetres que volguem fer. Podem sortir des del poble d'Espot o bé des de l'aparcament del parc nacional,a uns 4km d'Espot. L'anada i la tornada es poden fer pel mateix camí. Haurem de creuar tot el poble per tal d'arribar a l'inici de la Ruta. Continuarem recte per la carretera fins que ens obliguin a girar; agafarem direcció dreta i continuarem. Veurem que tenim el riu Escrita al costat esquerre.
Riu Escrita
Si continuem recte veurem el Pont de la Capella d'estil romànic, per on travessarem el riu. De seguida trobarem senyalitzada la direcció a l'Estany de Sant Maurici, agafarem el desviament a mà dreta, que ens deixarà a l'entrada de l'aparcament del Parc Natural Aquest és el segon punt des d'on podem començar la ruta per anar al Refugi de les Amitges.
Si hem anat en cotxe disposarem d'un aparcament per poder deixar-lo, doncs no està permès l'entrada de cotxes al parc. Al costat de l'entrada del parc hi trobarem la caseta dels guardes forestals que ens
donaran informació del parc, així com de les seves normes. Un cop hem atravessat l'aparcament veurem a ma dreta una petita cerca de fusta, que ens conduirá per un camí adaptat per cadires de rodes. Aquest camí s'endinsa per un bosc d'abets, pins roigs i pins negres fins trobar el riu que el seguirà de forma paral·lela.
Parking Espot
Un cop atravessem el riu deixarem enrera el bosc de pins per entrar a un ampli pla de gespa amb pocs arbres.
No trigarem massa en adonar-nos que els amos d'aquesta terra són les vaques, acostumades a passejar i pastar on volen.
Prat Agudes
Un cop hem passat els prats ens allunyarem de mica en mica del riu, i anirem ascendint fins trobar-nos a ma dreta amb l'ermita de Sant Maurici. Podrem refrescar-nos amb l'aigua fresca de la font que hi ha al costat. Tot seguit a pocs minuts trobarem un mirador per gaudir de les muntanyes, i de la seva neu
Riu Escrita
encara que estiguem a principis de juny.
Mirador Sant Maurici
Al costat de l'Estany trobarem la caseta d'informació del parc, on podrem informar-nos dels orígens dels estanys, així com la diferent flora i fauna que podem trobar al parc.