Inici > P.N. Aigüestortes > JM.Blanc - Monestero - St. Maurici
Index de Rutes

Ruta JM.Blanc - Monestero - St. Maurici
Descripció Ruta
gelat, depenent de l'època de l'any en què fem aquesta ruta, igual que molts altres petits llacs.
Sobre aquest llac es troba el Port de *Monestero, cap a on ens dirigim.
Després de passar una zona accidentada amb moltes pedres, anirem per les senderes del vessant de la muntanya fins a arribar al cim del Coll de Monestero (també es pot anar vorejant el llac, on trobarem menys pedres), on s'albira una de les millors panoràmiques del Parc Nacional.
Coll de Monestero
El descens del turó pot ser bastant difícil, és un pendent de sorra i pedres que acaba en una petita pedrera.
El camí segueix per la lloma entre el Pic de Peguera i la Girada Gran. Si ens trobem el
camí amb neu, pot ser perillós seguir aquest camí a causa del pendent del Pic de Peguera i haurem de seguir recte en direcció Norest saltant diferents roques en direcció a la vall de Monestero per unir-nos després amb el camí anterior per una banda més transitable.
Una vegada hem baixat en direcció al riu, a través de diversos passos de roques, el camí baixa de dificultat i es converteix en una sendera transitable que circula entre prats i terres humides, per petits ponts de fusta que ens permetran creuar diferents tolles i que ens portaran cap al poc profund Llac de Monestero.
Llac de Monestero
Passant aquest llac veiem com tornen a aparèixer boscos de pi negre i més
endavant d'avets. Hem passat d'un recorregut dur d'alta muntanya, amb escassa vegetació i abundants roques, a l'acolliment dels boscos i els llacs de les zones més baixes. Seguirem pel sender fins arribar al Refugi d'Ernest Mallafré (1893m), situat al peu dels Encantats.
A partir d'aquí el sender es converteix en una pista forestal que ens conduirà fins a la nostra destinació final el Llac de St. Maurici i si tenim sort podrem veure animals propis del Parc Nacional com les daines.
Daines en P.N. St. Maurici
Des d'aquí podems agafar un taxi-jeep fins a Espot o be anar caminant seguint part de la ruta Espot - Amiges (uns 4km fins al parking d'Espot i uns 7km fins al poble).