Inici > Comarques (Vallès Oriental) > Ruta Turó de Galzeran (Sant Fost de Campsentelles)
Index de Rutes

Ruta Turó Galzeran
Descripció Ruta
Una mica mes endavant, a uns 45 minuts d'haver començat aquesta ruta, veurem una bifurcació a ma esquerra senyalitzada amb un post indicador blanc i blau que porta cap a una altra ruta més llarga d'uns 12km que passa pel castell de Castellruf i per un antic Dolmen (veure Ruta Castell Castellruf).
Continuarem recte deixant enrere la bifurcació i notarem que el camí es relaxa
Turó Galzeran 1
una mica començant a descendir lleugerament.
Tot seguit ens trobarem amb el segon post indicatiu que deixarem enrere igual que el primer, cal indicar que en la tornada vindrem per aquest camí.
El camí comença a descendir i podem tornar a veure unes magnífiques vistes del Vallès, així com el nostre destí, la torre d'observació que es veu sobre la muntanya rodejada de pins.
Un cop passem una torre d'alta tensió a
ma dreta el camí descendirà pronunciadament.
En el primer revolt pronunciat del camí es recomana fer una paradeta i apreciar la vista del Maresme. Podrem veure Barcelona al fons, i just davant la Conreria, Tiana i el Seminari La Cartoixa de Montalegre. Des d'aquí si ens fixem bé, podrem veure Collserola i la torre de vigilància que també es pot veure des de la Ruta de Sant Cugat a Horta descrita en aquesta web.
Continuarem amb la ruta i si alcem la vista veurem que ja estem molt a prop de la torre d'observació, el camí ascendeix una mica.
Turó Galzeran 1
Arribarem a un encreuament on girarem a ma esquerra, un cop hem arribat al final de la pista veurem un petit bosc de pins, i al seu davant unes vinyes. Seguirem pel camí que fa ziga-zagues entre les vinyes, aquest camí el trobarem a ma esquerra, deixant una desviació que continua cap a Alella.
Un cop deixades les vinyes enrere ja estem a pocs metres de la torre d'observació només cal girar a ma esquerra en quant arribem a la bifurcació amb el camí principal.
Des de la torre d'observació podrem aprofitar per refrescar-nos una mica i a més veure les vistes del Vallès i del Maresme i gaudir del paisatge verd i groc de muntanya així com del blau marí del mar.
Per tal de fer el camí de tornada només cal seguir el camí de baixada que rodeja la torre. Una mica més endavant trobarem la bifurcació senyalitzada, que havíem deixat abans enrere, en el nostre recorregut i girarem a ma dreta per agafar el camí que ja coneixem i que ens ha portat fins aquí.
Cal recordar que a la primera bifurcació que trobem haurem de tombar a ma esquerra i no continuar descendint per aquest camí.

Vista Vallès Oriental (Sant Fost)