Inici > Comarques (Vallès Oriental) > Ruta Turó de Galzeran (Sant Fost de Campsentelles)
Index de Rutes

Ruta Turó Galzeran
Descripció Ruta
Aquesta és una ruta de dificultat baixa que es pot fer en família, és idònia per aquelles persones que volen recuperar una mica la forma física, doncs encara que sigui fàcil, en tenir bastants desnivells ajuda a millorar la resistència cardiovascular.
Es tracta d'una ruta cíclica de poc més de 8 km que ens portarà a la torre de vigilància del Turó de Galzeran i des d'on podrem veure unes magnífiques vistes del Vallès i del Maresme. S'inicia la ruta amb una pujada lleugera, seguint un camí de muntanya d'uns 3m d'amplada.
Turó Galzeran 1
De seguida veurem una baixada una mica pronunciada des d'on podrem observar, si tenim sort i és un dia asoleïat sense
molta contaminació, una vista magnifica del Vallès.
En dies clars es pot veure fins i tot la muntanya de Montserrat.
Turó Galzeran 1
Tot seguit el camí es torna més pla, i en una de les curves a la dreta veurem a
l'esquerra del camí una petita cova de pedra sota un pi frondós.
La ruta no té pèrdua, i encara que el
nostre camí es bifurca molt sovint amb d'altres de muntanya i que hi han molts pocs posts indicadors, només cal recordar que sempre hem de seguir el camí de forma ascendent, mai de baixada, seguint el camí principal. Així doncs podrem entretenir-nos mirant la flora que creix al costat del camí, les encines, pins, madronyers i el bruc que rodeja aquesta ruta.
Després de fer diversos giravolts pel camí, seguint les ziga-zagues de la muntanya, ens trobarem amb la part amb més dificultat, una pujada amb una mica més de desnivell i bastant més llarga que les anteriors.
Turó Galzeran 1
Un cop l'hem pujat veurem que el nostre camí es divideix en dos, haurem de girar a ma dreta, continuant ascendint.
Si giréssim a ma esquerra arribaríem a les rutes del castell Castellruf.