Inici > Comarques (Vallès Oriental) > Ruta St. Fost - Castell Castellruf (Sant Fost de Campsentelles)
Index de Rutes

Ruta St. Fost - Castell Castellruf
Descripció Ruta
entre la vegetació, que porta cap a la Font d'en Gurri, que encara que estigui seca podrem veure depenent de l'hora del dia, com els raigs solars s'endinsen entre els arbres obtenint una visió de compte de fades!. Tornarem al camí principal que hem deixat enrere per tal d'anar a la següent font, que no està gaire lluny a tan sols uns 10 minuts.
Aquesta font, la Font de la Mercè, està senyalitzada i gairebé es pot veure des del camí.
Font d'en Gurri
Es troba en el punt més baix del recorregut i tal i com indica la senyal estem a poc més d'una hora per arribar al cim, el Castell de Castellruf.
Si ens apropem a la font podrem veure que està mes ben conservada i encara raja aigua, és un bon moment per refrescar-nos doncs queda la part més dura de la ruta, pujar tot el desnivell que hem baixat.
Continuarem pel camí que hem deixat enrere, veurem que anirà pujant durant uns 2 km. fent ziga-zages per la
muntanya i a vegades amb un fort desnivell.
Mentre anem pujant podrem veure a la nostra esquerra, en la muntanya d'en front el Castell de Sant Miquel.
Castell de Sant Miquel
Després d'aproximadament uns 30 minuts de pujada, arribarem a un altre desviament senyalitzat. Si continuem recte aniriem cap a una cantera i fariem un recorregut molt més llarg, d'uns 16km. Des d'aquí podrem veure en la llunyania la muntanya de Montserrat.
Vistes de Montserrat
A ma dreta podrem veure un petit caminet que s'endinsa entre els matolls i que porta cap el Castell de Castellruf, d'aquest castell només es conserva un petita part d'una muralla i costa de distingir entre la vegetació.
Hi ha constància documentada des de 1060 i forma part de les restes d'un poblat ibèric situat en el Turó de Castellruf (459 m.). Va ser abandonat o destruït a principis del segle II a.C. arrel dels canvis econòmics i polítics, així com de les campanyes del militar Marc Porci Cató, cònsul conegut com Cató el Censor durant la Segona Guerra Púnica.
Dolmen de Castellruf
Continuarem pel camí a ma esquerra i a tan sols uns 10 metres ens trobarem amb un antic Dolmen, esta senyalitzat i gairebé es pot veure des del camí.
Un cop feta aquesta paradeta ja només cal continuar pel camí que gira entre la muntanya durant uns 600 metres, ja hem fet la part amb més dificultat de tot el camí, només resta contiuar durant uns 15 minuts fins arribar al desviament a ma dreta que porta cap a la part incial de la ruta.

Vista Vallès Oriental (Sant Fost)