Inici > Comarques (Vallès Oriental) > Ruta St. Fost - Castell Castellruf (Sant Fost de Campsentelles)
Index de Rutes

Ruta Turó Galzeran
Descripció Ruta
Aquesta és la segona de les moltes rutes que es poden fer per la Serralada de Marina. És una mica més llarga que la primera descrita en aquesta web, Ruta Turó Galzeran, i amb més desnivells, sobretot al final de la ruta.
Les rutes descrites són les que abarquen més territori i permeten veure gran part de tota la serralada, es poden connectar entre elles per diferents camins i a vegades, també s'entrecreuen.
En aquesta segona ruta, podrem passar per per diferents fonts així com per les ruines del Castell de Castellruf i per un Dolmen.
No descriurem la primera part de la ruta (veure Ruta Turó Galzeran), doncs són comunes. En la Bifurcació 1, si giressim a ma esquerra arribariem de seguida al Dolmen i al Castell de Castellruf, però el que farem serà girar a ma dreta i deixar-los per al final de la ruta.
Si fem el recorregut en bicicleta, i no tenim unes bones cames, és millor girar a ma esquerra i fer la ruta en sentit invers a com es descriu, doncs la part final té un fort desnivell.
Primer Desviament
Més endavant veurem una bifurcació senyalitzada amb un post indicador blanc i blau, agafarem aquest desviament,
deixant enrere el camí que portava cap al Turó de Galzeran.
El camí es relaxa i una mica més endavant veurem que es divideix en dos, agafarem el camí de la dreta. Aquesta ruta coincideix amb una ruta ornitologica senyalitzada amb petits posts de color violeta amb un ocell dibuixat.
Serralada de l'Obac i La Mola
Quan el camí comenci a descendir podrem veure en la llunyania si mirem a ma esquerra, Sant Llorenç del Munt i la Serra de l`Obac amb la seva muntanya característica de La Mola. També podrem veure el Montseny i una mica més endavant el Castell de Sant Miquel.
Castell de Sant Miquel
Continuarem descendint per aquesta pista de muntanya d'uns 3 o 4 metres d'amplada, depenent de l'època de l'any trobarem fins i tot bolets al costat del
camí.
Font d'en Gurri
Després de deixar dos o tres desviaments a ma dreta que porten cap a
d'altres pistes a prop del Castell de Sant Miquel, si estem atents al camí veurem a ma esquerra un caminet petit, mig ocult
1 2 [3] 4 5

Vista Vallès Oriental (Sant Fost)