Inici > Comarques (Vallès Oriental) > Ruta St. Fost - Alella (Sant Fost de Campsentelles)
Index de Rutes

Ruta St. Fost - Alella
Descripció Ruta
Tercera de les rutes que es poden fer a la Serralada de Marina, és la més complerta de les tres i la que més recorregut fa de la Serralada.
També és una ruta cíclica i té en comú amb les anteriors el mateix punt d'origen, St. Fost de Campsentelles,alhora es diferencia en ser una ruta molt propera a Alella, en tenir més desnivells i en ser una mica més llarga.
Degut a que la major part del recorregut és comú, només es descriuran les parts que es diferencien.
Cerro Galzeran 1
Si s'han fet les altres rutes, es podrà veure que gairebé tots els desviaments porten cap al camí principal d'una u altra forma, o a un punt en el que poguem situar-nos, així que és dificil perdre's.
La primera part és comú amb la Ruta Turó Galzeran, així que seguirem per aquest camí fins trobar-nos amb el primer desviament situat a la nostra dreta, a uns dos kilòmetres de l'inici, i abandonarem, per tant, el camí comú a les dues rutes.
Aquest nou camí és de dificultat menor al
que porta cap al Turó de Galzeran en tenir
Cerro Galzeran 1
menys desnivell, encara que ens portarà al mateix destí. Les dues rutes tornen a trobar-se una mica abans d'arribar a les vinyes, en el camí que es dirigeix amb a la Conreria. Quan el notre camí arribi a la Conreria, haurem de girar a ma esquerra.
Des d'aquí podrem veure la Torre de Galzeran, així com les vinyes.
Un cop arribem a les vinyes seguirem recte creuant pel mig, deixant enrere el
camí que puja per les vinyes i que portava cap a la Torre de Vigilància de Galzeran.
El camí començarà a serpentejar rodejant la muntanya i a la vegada volguent-nos portar a prop de la població d'Alella. Abans d'arribar veurem que el camí gira a l'esquerra i que torna a unir-se al camí principal de la segona ruta Antes de llegar veremos que el camino gira a la izquierda y que vuelve a unirse al camino principal de la segona ruta (veure Castell de Castellruf) que passarà a prop de la Font d'en Gurri.
La següent part del recorregut fins arribar al Castell de Castellruf es comuna. Un cop en el castell, seguirem recte sense desviar-nos del camí, deixant enrera el desviament cap al Dolmen, doncs no es visita en aquesta ruta, i ens aproparem a la cantera. El paissatge d'aquí no és tan bonic i hi ha menys arbres i matolls.
Baixarem pel camí al costat de la cantera fins arribar a un conjunt de cases a les afores de St. Fost de Campsenteles, haurem de diexar el nostre camí de sorra i trepitjar una altra vegada l'asfalt, encara que per poc temps, el que triguem en recòrrer uns 250 metres.
Al final del carrer podrem vuere com enllacem amb un altre camí de sorra que ens deixarà a prop de la última part del recorregut, no sense pujar abans el desnivell que hem baixat. Quan el camí es creui amb el camí principal, l'agafarem a ma dreta, per així arribar al punt final de la nostra ruta.

Vista Vallès Oriental (Sant Fost)