Inici > Comarques (Vallès Occidental) > Sant Cugat - Horta (Collserola)
Index de Rutes

Ruta Sant Cugat - Horta
Descripció Ruta
ma dreta per assaborir més la natura.
Desvio Can Borrell
Un cop arribem a la masia, continuarem pel camí que la voreja a ma dreta.
Masia Can Borrell
Veurem una piscina que pertany a la masia i si tenim sort els diferents ànecs que habiten en ella.
Aquest és un punt clau en el recorregut, doncs, aquí hi ha diferents camins que escollir, i encara que estan tots senyalitzats podem agafar l'incorrecte. El camí que seguirem serà el que voreja completament la masia, veurem el post indicador situat a l'esquerra del camí, i que ens portarà en direcció al Forn Ibèric, Sant Adjutori i Sant Medir, seguint pel camí GR-6 i desviant-nos de la Ruta Romeu.
Un cop deixem enrere la masia, el camí torna a estar rodejat de vegetació i és difícil veure el sol. Continuarem en direcció a Sant Adjutori comprovant els diferents posts informatius del camí.
El camí, pla fins ara, comença a descendir lleugerament ajudat de diverses ziga-zagues.
Després de caminar durant algun temps, veurem un post que divideix el camí en dos. El post ens indica que el desviament a ma esquerra ens porta a Sant Adjutori i al Forn Ibèric, nosaltres continuarem pel de la dreta, seguint les fletxes vermelles i blanques i la Ruta Verdaguer per la que anem.
Haurem de creuar en alguns revolts del camí petits rierols rodejats de vegetació amb abundant molsa.
Ruta San Cugat-Horta
Estem a prop d'un altre punt clau de la ruta, al veure un descampat a ma dreta al costat d'un post indicatiu que ens marca la direcció a Sant Medir i a Font Groga, haurem de desviar la mirada cap a l'esquerra del camí i observar un arbre amb una marca vermella i blanca, maca dels grans recorreguts.
Valldaura - Cerdañola
Al costat d'aquest arbre hi ha un altre post, amagat entre la vegetació, que ens indica un desviament cap a Valldaura i cap a la Carretera de Cerdanyola, per tal de tornar a agafar la ruta GR-6 Romeu que havíem deixat abans.
Així doncs, deixarem el camí ample i ens desviarem a l'esquerra per continuar en direcció Valldaura, per un sender de muntanya estret i empinat, aquesta és la part de més dificultat de tota la ruta.
Haurem d'anar sortejant diferents roques, així com arbres caiguts que provaran d'impedir el nostre avanç. Després d'uns 10-15 minuts d'ascensió veurem un altre post que ens informarà que hem enllaçat amb la ruta GR-6 Romeu.
Haurem d'agafar el desviament a la dreta en direcció a la Carretera de Cerdanyola i el Tibidabo.
Més endavant agafarem un altre desviament també a ma dreta en direcció al Tibidabo.
Seguirem pel camí fins desembocar en
Margarola - Valldaura
una pista forestal d'uns 3 metres d'amplitud, ens incorporem a ella cap a l'esquerra, seguint ascendentment.
A uns 25m veurem un altre post indicador cap el Turó de la Maragola i el Turó Valldaura. Haurem de seguir en aquesta direcció deixant la pista forestal i endinsant-nos un altre cop per un camí molt estret que discorre a prop de la senyal que ens avisa que no poden circular bicicletes.
Aquest camí és tan estret i està tan ple