Inici > Comarques (Vallès Occidental) > Sant Cugat - Horta (Collserola)
Index de Rutes

Ruta Sant Cugat - Horta
Descripció Ruta
Aquesta ruta comença en Sant Cugat i acaba en Horta (Barcelona), encara que també es pot fer a la inversa.
Està pensada per a gent de Barcelona que vulgui passar un matí agradable i gaudir de la natura sin anar massa lluny.
És una ruta ideal per fer amb la canalla i amb alguna petita modificació en el recorregut, es podria realitzar en bicicleta.
Si fem la ruta en sentit Sant Cugat-Horta, lo més còmode és agafar els Ferrocarrils Catalans línia S5 Barcelona-Sant Cugat i baixar-nos en aquesta parada.
Els ferrocarrils ens deixen a la Plaça Lluïs Millet. Haurem de creuar-la per agafar el Carrer de Vallodreix, carrer amb molts locals comercials, que seguirem fins desviar-nos a ma dreta pel Carrer Sant Antoni. Aquest últim carrer ens deixa en la Plaça de Barcelona, plaça empedrada a prop de l'ajuntament de Sant Cugat. La travessarem i girarem a ma dreta pel Carrer Girona que desemboca en una altra plaça. Sense creuar-la, tombarem a ma esquerra per la Rambla de Can Mora.
Una vegada haguem passat el rocòdrom ens trobarem amb un parc des de el que podrem contemplar el Monestir de Sant Cugat.
Monasteri de Sant Cugat
Creuarem el parc i, continuant a ma dreta per la carretera, passarem al costat del col·legi Europa situat al costat d'una glorieta.
L'inici de la ruta comença darrera de la glorieta i està senyalitzada amb la ruta B06 Can Borrell, encara que seguirem la major part del temps la ruta GR-6 Romeu
i la ruta Verdaguer.
Inici Ruta Sant Cugat Horta
Aquesta ruta està ben senyalitzada, encara que cal tenir cura en alguns puts clau per tal de no agafar altres desviaments.
La major part del temps caminarem per un camí de sorra d'uns 3m d'amplada, envoltat d'alzines, pins i matolls.
En el seu inici sol estar concorreguda per ciclistes, genets a cavall, corredores i gent que com nosaltres vol fer una passejada i perdre's en la natura.
Continuant per la pista principal, després d'alguna ziga-zaga en el camí, arribarem a l'arbre emblemàtic de Sant Cugat, el
Pi de'n Xandri
Pi de'n Xandri, que té més de 200 anys.
Diu la llegenda urbana, que una constructora va estar a punt de tallar-lo per construir xalets, però que gràcies a la mobilització popular es va evitar la seva tala. Des de llavors està ballat i ajudat per diferents suports s'espera que visqui molts anys més.
Aviat veurem diferents posts indicadors que ens guiaran cap a la Masia de Can Borrell. Estem seguint la rauta GR-6 Romeu i la Ruta Verdaguer.
Si fem aquesta ruta en hivern podrem veure en algun revolt del camí, on no toqui gaire el sol, restes de gebrada e inclús gel. En alguns trams estarem a plena llum del sol i podrem veure praderes, però en
Ruta Sant Cugat Horta
altres el camí s'endinsarà entre els arbres i només veurem petits raigs, que es filtren entre la vegetació, creant imatges meravelloses que requeriran un parada en el camí per tal de gaudir d'elles.
Després de caminar entre els arbres durant uns 10-15 minuts, sortirem a
Can Borrell
un gran prat banyada pel sol, estem cerca de la Masia Can Borrell, lloc famós per les seves parrillades. Abans d'arribar, el camí es bifurca en dos, i encara que tots dos tinguin el mateix destí, la Masia de Can Borrell, agafarem el desviament a