Inici > Comarques (Vall d'Aran) > Ruta Contrabandistes
Index de Rutes

Ruta Contrabandistes
Descripció Ruta
Es aquest un itinerari senzill apte per a tota la familía, de curta durada amb un desnivell molt suau.
Si bé el podem fer circular pujant des de Pontaut fins a Sant Joan de Toran anant
Canejan - Porcingles
per la carretera que voreja el Riu de Toran, si portem dos cotxes podem deixar un a Pontaut i l'altre a l'aparcament que trobarem a l'entrada de Sant Joan de Toran.
En aquesta ruta us explicarem la versió curta, que, per altre part, es la que podem agafar si estem tornant del Refugi dera Honeria. La ruta la començarem al Refugi dera Honeria, situat a 1015m d'altitud, baixant per la pista que porta a la carretera de Sant Joan de Toran a Pontaut.
Quan arrivem a la carretera, 500 metres després d'haver començat a caminar, enfilarem cap a Sant Joan de Toran fins al centre del poble, tot just passat un petit aparcament.
Si portem dos cotxes, podem començar la ruta en aquest punt.
A les parets del poble, a tocar d'una font,
Canejan - Porcingles
ja trobarem indicacions dels camí que seguirem, el GR-211. La part més dura d'aquesta excursió ens la trobarem just a uns quants passos d'on ens trobem, doncs arriba la pujada més dura de tota la ruta.
Aquesta comença a tocar d'una casa i puja ràpidament entre camps i construccions abandonades fins arribar al primer bosc.
No hi ha perdua possible doncs el camí és únic hi es troba assenyalat amb les marques blanques i vermelles de GR.
Travessarem una petita riera i poc després
Canejan - Porcingles
ens trobarem al punt àlgid del camí, 1250m. A partir d'aqui ens manquen 7km d'una lleugera baixada per arriba al nostre destí: Canejan. La nostra ruta ens portarà al petit nucli de Porcingles, que atravessarem tot seguint les marques del GR-211, deixant a la sortida del poble un petit safareix a la nostra dreta.
El camí travessarà ara uns horts i serà força més ample, vorejat de marges de pedra. Continuarem recte fins trobar una cruïlla a ma esquerra; es tracta del PR-114 que ens acompanyarà fins a Canejan.
Si mirem cap al sud podrem gaudir d'unes vistes magnífiques de la vessant ombrívola de la vall de Toran. Continuarem pel camí (encara avui dia empedrat a trams) i travessarem un altre petit torrent. Podem veure Era Lana de Les i el massís de la Madaleta al fons. Després d'un petit pendent i deixant a la nostre dreta un safareig públic, arribarem al centre de Canejan, a la plaça de l'Ajuntament. En aquest punt acaba el PR-114 i haurem de continuar seguint les marques del GR-211, pel carrer de la Carrera.
Al final d'aquest carrer retrobarem el camí, que baixa fent ziga-zagues fins a Pontaut, desti final de la nostra excursió.