Inici > Pallars Jussà > Ruta Congost de Mont-Rebei
Index de Rutes

Ruta Congost de Mont-Rebei
Descripció Ruta
Ribagorçana es troba l’ermita de Santa Quitèria i Sant Bonifaci a la mateixa alçada i de característiques similars. Totes formaven part de l’estratègia defensiva del territori.
Seguirem pel sender en direcció al Congost de Mont-rebei, el camí es fa més estret, deixarem la pista per continuar per un sender de muntanya amb unes impressionants vistes a l’embassament.
Camí Natural de Montfalcó
Arribarem a una bifurcació del camí senyalitzada cap al camí Natural de Montfalcó, el deixarem a ma esquerra i continuarem cap al Congost de Mont-rebei que es troba a uns 5km. Podrem veure les impressionants escales a l’altre banda del riu.
Passarem per una masia derruïda, on veurem les marques de GR (blanques i vermelles) pintades i continuarem pel nostre camí. El camí comença a pujar lleugerament. Poc abans d’arribar al Congost es troba una masia habitada fins al 1860 i ara sent rehabilitada com a refugi d’excursionistes. En aquest punt, si es vol a la tornada es pot agafar un desviament per seguir pel camí que arriba fins al castell.
Masia Mas Carlet
En aquest punt trobem les dues parets de Catalunya i d’Aragó on l’erosió del
Congost de Mont-Rebei
riu Noguera Ribagorçana ha dividit el massís del Montsec en dues parts: el
Montsec d’Ares al marge esquerre i el Montsec de l’Estall al dret. A l’entrada es pot veure el riu com baixa encaixonat entre les partes verticals separades a vegades per trams amb escassos deu metres.
Aquest camí que travessa Mont-rebei va ser construït als anys 20, època de la Mancomunitat de Catalunya, foradant la roca del marge esquerre del riu. Va entrar en funcionament l’any 1924. La seva finalitat era trencar l’aïllament d’alguns pobles i millorar la connexió entre les dues vessants del Montsec.