Inici > Comarques (Osona) > Cantonigrós - Santuari de Cabrera
Index de Rutes

Cantonigrós - Sanctuary of Cabrera Route
Descripció Ruta
vistes del Montseny i del Matagalls a la nostra esquena.
Arribarem a un punt del camí on es divideix en dos, ambdós camins, tant el de l'esquerra com el de la dreta, porten al mateix punt, el Coll de Cabrera.
Coll de Bram
Seguirem pel camí de l'esquerra, el camí de la dreta és un xic més llarg i amb més desnivell ja que puja pel Puig del Llops.
Un cop arribem al Coll del Bram d'uns 1175 m. d'alçada, veurem un creuament de camins, així com un lloc on poder deixar el vehicle pels que hi arriben des del Collet de Can Vidrier.
Coll de Cabrera
Davant nostre tenim la mola de Cabrera d'uns 1300 m. d'alçada.
Dalt de tot trobarem el Santuari i l'ermita de Cabrera.
Per arribar-hi tenim dues vies, pujar per la paret de la mola pel camí format per baranes de ferro i amb els més de 200 esglaons que ens portaran cap a la cima; o bé agafar el camí a mà dreta en direcció nord que s'enfila per darrera i que està empedrat en el seu últim tram.
Coll de Cabrera
És el punt més alt i el punt final de l’excursió. Al costat del santuari trobarem també una hostatgeria on podrem fer un mos.
Santuari Cabrera
Estem en un petit altiplà allargat, amb unes impressionants vistes.
Sembla increïble que aquestes terres fossin conreades pels ermitans fins la primera meitat del segle XX.
Si seguim en direcció nord anirem fins a una taula d'orientació on podrem gaudir de vistes panoràmiques de muntanyes amb 360º de visibilitat.
Des d'aquí podrem observar en un dia clar les muntanyes del Pre-Pirineu com el Pedraforca, Cadí, així com el Canigó.
Montanyes Prepirineu
En direcció nord destaquen la Serra de Bellmunt i el Puigsacalm, també podrem contemplar el Matagalls i el Montseny en direcció sud-est.