Inici > Comarques (Osona) > Cantonigrós - Santuari de Cabrera
Index de Rutes

Ruta Cantonigrós - Santuari de Cabrera
Descripció Ruta
La Serra de Cabrera es troba a l’extrem nord occidental de la comarca d’Osona, enllaçant amb la Serra de Llancers i el Puigsacalm, en el límit amb la Garrotxa. Els Cingles de Cabrera juntament amb els d’Aiats, formen una extensa serra tabular coronada per un altiplà que el Coll del Bram parteix pel mig. A un costat queda la plataforma del Pla d’Aiats, llis i pelat i cap al nord, es veu el Cingle de Cabrera, perfectament identificable des de lluny per la silueta del santuari.
Santuari Cabrera
El topònim Cabrera (del llatí CAPRARIUS “el qui guarda les cabres”), es pot interpretar com a sinònim de lloc agrest i és el que dóna nom al Collsacabra, la collada que comunica Olot amb la Plana de Vic, denominació que s’ha fet extensiva a tota la comarca, coneguda també com el Cabrerès.
Podem començar la ruta des de Cantonigrós fins al Santuari de Mare de
Déu de Cabrera a l'aparcament d'un restaurant que es troba a l'entrada del poble de Canonigrós, si venim des de Vic en direcció Rupit.
És una ruta fàcil que es pot fer amb la canalla per a que gaudeixin del paisatge i de la natura. Començarem la nostra ruta caminant per la carretera del camí de Vic a Olot en direcció a Santa Maria de Corcó i després de creuar el Pont de la Rotllana tombarem
Pont de la Rotllana
a mà dreta pel camí de sorra. Des d'aquí caminarem en direcció a la masia d'Aiats per una pista que passa per mig d'un bosc.
Ens trobarem amb un post informatiu i seguirem en direcció al camí del Coll de Bram agafant el camí a mà esquerra i endinsant-nos en una fageda.
El camí puja lleugerament per la muntanya seguint la riera d'Aiats.
Riera d'Aiats
Mica en mica la vegetació és fa més abundant; hi trobarem alzines, abets, roures i faigs.
Ruta Cantonigrós - Santuari Cabrera
Segons anem pujant pel Coll d'Aiats podrem contemplar unes magnífiques