Inici > Comarques (Osona) > Ruta Castell de Montesquieu - Els Bufadors
Index de Rutes

Ruta Castell de Montesquieu - Els Bufadors
Descripció Ruta
És una construcció molt petita amb una aula rectangular coberta d'estructura de fusta i amb un absis de planta semicircular. Encara es poden veure part dels frescos, però estan en molt mal estat.
Es troba al costat d'una masia del mateix nom i un pou, formant part del sector del Parc del Castell de Montesquieu. Seguirem pel camí que em deixat enrere cap als Bufadors de Beví, i agafarem la primera bifurcació a la dreta, deixant el camí principal i adintsant-nos per un caminet estret que s'adintre enmig del bosc.
Bufadors de Beví
Veurem com la vegetació canvia i com el clima és molt humit, estem rodejats de roques cobertes de molses, de falgueres i envoltats per un bosc de faigs que impedeixen, amb la seva alçada, que penetrin els raigs de sol.
En pocs minuts ens trobarem amb un rètol que ens informa que estem a la zona dels bufadors i ens dóna informació
al respecte.
Bufadors de Beví
Els Bufadors es troben en un ecosistema molt fràgil, es tracta d'una sèrie de forats que permeten el pas de l'aire distribuits per la cresta de la Serra dels Bufadors.
Bufador
Aquests forats es troben a terra, entre roques i donen pas a unes petites cavitats per les que surt aire fred.
Es van formar degut al trencament de la cresta de la serra, creada per diferents
acumulacions d'estrats, deixant passar l'aire entre els forats.
El nom dels Bufadors prové del soroll de xiulet que fa l'aire en passar pels forats. Cal tenir en compte que el terreny es molt inestable i que cal tenir cura per on es trepitja.
Seguirem pel petit sender, on a vegades serà difícil seguir-lo en estar ocult entre la vegetació. El camí va rodejant roques plenes de molsa i va ascendint lleugerament fins passar per la carena de la serra.
Serra dels Bufadors
Des d'aquí podrem contemplar, a les muntanyes del davant, el poble de SantaMaria de Besora. Seguirem el camí on caldrà anar amb cura de no relliscar i baixarem de la serra fins arribar a la carretera. Un cop aquí girarem a la dreta i al cap de pocs metres tornarem a girar a la dreta en direcció a Sant Moí on rodejarem la Serra dels Bufadors ,aquest cop per la base de la muntanya. Uns pocs minuts després trobarem un camí a l'esquerra, el camí pel que em vingut anteriorment, i que ens portarà en direcció al Castell de Montesquieu.