Inici > Comarques (Barcelonès) > Cervantes a Horta (Collserola)
Index de Rutes

Ruta Cervantes - Horta
Descripció Ruta
Aquesta ruta està organitzada pel Centre Excursionista encara que es pot fer de forma individual. La distància és d'uns 15Km, el punt d'inici està situat a l'entrada del Parc de Cervantes (prop de la línea 3 del metro - Zona Universitària i el punt final en el Velòdrom d'Horta (a prop de la línea 3 del metro - Mundet).
Chip Collserola Horta
En el punt de sortida els organitzadros ens proporcionaran un xip per a poder fer diferents controls durant la ruta. Sortim a la Av. Diagonal, a l'alçada del Parc de Cervantes. Pujarem cap amunt fins trobar la Ronda de Dalt i les creuarem.
Girarem a ma dreta pel primer creuant i continuarem pel carrer ascendent fins passar l'Hotel Abba Garden.
Hotel Abba Garden
Un cop hem passat l'hotel girarem per la primra cruïlla a ma dreta i després a ma esquerra fins agafar el carrer del Profesor Barraquer, aquí el carrer fa una mica de desnivell.
Al final del carrer girarem un altre cop a ma dreta pel carrer Josep Anguera i Sala, aquest serà l'últim punt amb d'unió amb la ciutat, doncs ja podem veure l'inici del recorregut per la muntanya.
Deixarem el carrer asfaltat i ens adrentarem per un petit camí de sorra que va fent ziga-zagues rodejat de vegetació.
Inici Ruta Collserola Horta
El camí es farà més estret i començarà a ascendir, al principi suaument, i després més abruptament fins arribar a l'àrea de descans de Sant Pere Màrtir, una explanada amb un bar on podrem beure aigua i recuperar-nos de l'ascensió.
Al costat del bar s'inicia el Passeig de les Aigües i a tan sols 30m ens trobarem amb una de les fonts del recorregut, la Font de la Mandra.
Seguirem pel Passeig de les Aigües, camí d'uns 3 metres d'amplada i apte per anar en bicicleta, que va bordejant la ciutat de Barcelona, i si
Ruta Collserola - Horta
tenim sort i no hi ha molta contaminació podrem veure unes maravilloses vistes de la ciutat.
La ruta que realitzem no té pèrdua i només cal seguir el Camí de les Aigües, passarem per un pont de fusta i al llarg del camí podrem disfrutar de les diferents fonts o inclús dels miradors comel Mirador dels Xiprers.
Mirador dels Xiprers
De mica en mica si mirem a ma esquerra veurem que ens anem apropant a la Torre de Collserola i al Tibidabo i a ma dreta podrem veure la zona de Pedralbes. Si realitzem la ruta amb el Centre Excursionista, cap a la mitat de laruta (7.5Km) trobarem el primer punt d'avituallament en al Font del Món on ens ofreriran aigua o diferents sabors de sucs. Cal recordar que es bo beure líquids encara que no tinguem sed per tal de no patir una deshidratació.
Organització excursió
A més el camí té pocs punts amb hombre així que és bo dur una visera que ens protegeixi del sol.