Inicio > P.N. Posets - Maladeta > Ibon Coll de Toro (Itinerari 2)
Index de Rutes

Ruta Ibon Coll De Toro
Descripció Ruta
És una de les rutes més populars de el Parc Natural de Posets – Maladeta, i al
Massís Maladeta
tenir poc desnivell, solen realitzar-la famílies amb nens. Encara que el camí no tingui dificultat cal assenyalar que és llarg i que la majoria de la gent es queda en les prades del Pla dels Aigualluts i són pocs els que arriben al Ibon de Coll de Toro ja que aquí el camí és una mica més abrupte.
Aquesta ruta s'inicia en el Pla dels Aigualluts, descrit en aquesta web (Pla dels Aigualluts).
Creuarem les prades, així com un petit pont de fusta. Pujarem un petit turó de pedra, en el qual haurem d'anar amb compte de no relliscar, ens trobem en la Balleta de l’Escaleta.
Continuarem ascendint, intentant seguir
el camí abrupte entre les vaques que es
Balleta de l'Escaleta
poden trobar rumiant tranquil·lament.
Ibon de Coll de Toro
Ja de baixada, si observem el prat veurem que està plagat de múltiples depressions, semblants a impactes de
meteorit, encara que aquesta no ha estat la causa de la seva formació, sinó que el subsòl d'aquesta vall conté nombroses cavernes subterrànies excavades pels rius, que no van aguantar el pes i es van enfonsar, deixant aquestes curioses depressions en el terreny.
Si seguim pel camí veurem al final de la prada un pal informatiu indicant-nos que el Ibon (llac glaciar) de Coll de Toro segueix per la sendera de la nostra esquerra i en canvi el de la dreta ens porta cap als Llacs de l’Escaleta.
Seguirem pel camí de l'esquerra que puja abruptament per la muntanya, pocs minuts després veurem l'impressionant Llac de Coll de Toro, situat entre els pics Pena Nera i Mal dera Artiga, desembocant en el territori del Vall d'Aran, ja que es troba situat just a la frontera.