Inici > P.N. Posets - Maladeta > Aigualluts (Itinerari 1)
Index de Rutes

ruta Aigualluts
Descripción Ruta
Envoltarem el mirador del Forau per la seva esquerra, per poder contemplar en
Cascada Aiguallut
tota la seva majestuositat la impressionant Cascada d'Aiguallut i arribarem a un extens prat en el qual podrem contemplar la Tuca d'Aiguallut, corresponent al pic punxegut, i a la seva dreta el pic Aneto, el més elevat dels Pirineus amb els seus 3404m.
En aquest ampli prat travessat pel riu de l’Escaleta i el riu de Barrancs finalitza la nostra ruta i podrem passar la resta de la jornada gaudint de la naturalesa amb
la família.
Forau Aiguallut
Per qui desitgi continuar, des d'aquest punt es pot realitzar la pujada al Ibon de Coll de Toro i al de Barrancs a només una hora de distància.
Per tornar podem seguir els nostres passos fins a arribar al punt inicial o bé una vegada deixat el Forau seguir el camí que voreja el riu fins a arribar a La Besurta, evitant així la pujada al Turó de la Pleta de la Renclusa. Una vegada en l'aparcament de La Besurta, podem visitar els Ibons de Villamuerta a uns
500 m de distància.
Ibons Villamuerta
Una vegada aquí, pels més atrevits, podem seguir pel camí que puja per una petita muntanya, senyalitzat per petites fites que costarà albirar. Des del cim podrem contemplar la Glacera de la Maladeta, i si continuem endavant podrem apreciar una magnífica vista dels Ibons del Pla de l’Estany.
Aquest camí, s'uneix al GR-10 que ve del Portillón de Benasque, seguirem en direcció als Banys de Benasque i una mica més endavant veurem que s'enllaça amb el camí que utilitzem per venir a l'altura dels Ibons.