Inici > P.N. Posets - Maladeta > Aigualluts (Itinerari 1)
Index de Rutes

Ruta Aigualluts
Descripció Ruta
Ruta de dificultat fàcil, es pot realitzar amb nens i d'una gran bellesa. És una de les excursions més populars de la Vall de Benasque i per tant més massificada .
La ruta s'inicia en Plan de l'Hospital, agafarem el desviament fins a aquest lloc i deixarem el cotxe a una àmplia zona d'estacionament públic, on disposarem de la caseta d'informació del parc així com de la parada d'autobusos que ens ajuda a realitzar part de la ruta.
Aquests autobusos porten fins al Refugi de la Renclusa, a La Besurta, al final de la vall i enmig del Parc Natural Posets-Maladeta, estalviant-nos uns 5 Km. a peu encara que ens perdrem part del paisatge. Depenent de l'època de l'any (no a l'agost) es pot anar fins a l'aparcament de La Besurta amb cotxe, sinó caldrà deixar el cotxe en Plan de l'Hospital. Ens dirigirem rumb Est seguint els petits camins que creuen l'àmplia prada en direcció a La Besurta.
Plan de l'Hospital
Tindrem a la nostra esquerra els Pics Sacreux, Glera i Montanyeta (descrits en la ruta Ibon de Gorgutes) i a la nostra dreta l'ombra de l'impressionant Massís de la Maladeta, amb el famós Aneto (3404 m).
Caminarem per la vall ajudats per diversos taulons de fusta que ens ajudaran a passar les zones humides de la prada. Una vegada hàgim creuat el riu Esera veurem un post informatiu indicant-nos la ruta cap a Besurta Forau d'Aiguallut, cap a on ens dirigim, deixant a mà esquerra el camí que es dirigeix al Portillón de Benas Salbaguardia.
Pujarem un petit turó per un camí de mig metre d'amplària seguint les marques vermelles i blanques. Una vegada ho hàgim pujat veurem un cartell que ens informa que des d'aquest punt s'aprecia el Canal d'Allaus de Paderna, on aquestes
Canal Aludes Paderna
allaus del Paderna creen un corridor o canal d'allaus, impedint que creixi el bosc. Seguim les marques blanques i
vermelles, ens trobem a la Colladeta dels Aranesos, des d'aquí podrem apreciar amplis prats verds que ens endinsen al Ibonet de Pllan de l’Estany, un ampli llac colmatat.
Ibonet Pllan Estan
Aquest ibón es continua formant quan hi ha dies amb abundants precipitacions. Es va formar després de la retirada de la glacera, quedant un llac que es va anar formant amb ajuda de les roques i sorres que porten els rius. Des d'aquest punt a la nostra dreta es pot veure una Cova utilitzada durant l'Edat de Bronze.
Just a l'altura de l'Ibonet, veurem un post informatiu, nosaltres seguirem en direcció a La Besurta i al Refugi de la Renclusa, estem a uns 25 minuts. També s'indica el camí cap al Portillón de Benasque, seguint el GR 10 – França. Aquest és un punt d'unió de la ruta, ja que una vegada haguem arribat a la nostra destinació, si a la volta volem donar un petit tomb i admirar la naturalesa per altres llocs diferents a l'anada, enllaçarem el camí actual en