Inici > Ruta Circ de Pessons
Index de Rutes

Ruta Circ de Pessons
Descripció Ruta
El Circ de Pessons és el major circ glaciar d’Andorra i el major conjunt lacustre del Principat.
Conté 7 estanys i un bon nombre de llacunes i basses d’aigua de caràcter estacional, ja que es formen del desgel de les glaceres i de la neu dels pics que envolten els llacs.
En aquesta ruta veurem els principals llacs que formen el Circ de Pessons. Es tracta d’una excursió d’un dia i amb l’avantatge de que es pot deixar el cotxe a prop, a l’aparcament de Grau Roig a 1,5Km de l’Estany Primer. Per aquest motiu es tracta d’una ruta molt transitada i que realitzen moltes famílies amb nens, ja que amb poc esforç es poden veure diferents llacs i banyar-se en ells a l’estiu.
Els excursionistes més experimentats poden fer aquesta ruta com a una part del Camí de la Ossa. Una ruta circular que té com a origen i destí la localitat d’Encamp (Encamp – Refugi de la Illa – Circ de Pessons – Refugi d’Ensagents – Encamp). Des de l’aparcament tenim dues opcions, anar caminant i començar a estirar les cames o bé agafar un servei de minibús tot terreny que ens durà al primer llac del Circ de Pessons. Aquest servei d’autobús està disponible només a l’estiu i puja cada hora (10h – 17h – 5€) fins al Restaurant de Pessons a prop de l’Estany Primer. Si escollim la primera opció haurem de caminar un quilòmetre i mig en direcció a Els Pessons i superar uns 250m de desnivell per arribar al llac anomenat, Estany Primer.
Estany Primer
Davant nostre, al fons veurem l’imponent Montmalús, el pic de Ríbuls i el Pessons.
Si estem de sort, trobarem a mà dreta un restaurant de muntanya on poder fer una cervesa fresca abans d’iniciar l’ascensió.
Aquest estany es troba sota el pic Baix del Cubil. Rodejarem l’Estany Primer per la dreta seguint les marques del GR 7.
Seguirem pel camí que va rodejant els
diferents estanys, senyalitzat amb marques vermelles del GR i GRP i amb fites, hem de tenir cura de no perdre-les per tal de no acabar grimpant alguna tartera muntanya a munt. Arribarem a una cruïlla i seguirem pel camí que voreja l’estany fins arribar a l’Estany Forcat i pujarem per un sender que travessa un petit bosc.
Estany Forcat
Seguirem caminant i deixarem a la banda esquerra una petita llacuna que precedeix el següent llac, més profund i gran que l’anterior, l’Estany Rodó, nom basat en la forma de l’estany.