Inici > 2: Refugi de l'Illa - Circ de Pessons - Refugi Ensagents
Index de Rutes

Ruta de la Ossa - 2: Refugi de l'Illa - Circ de Pessons - Refugi Ensagents
Descripció Ruta
Al prat trobarem una cabana construïda sobre la roca i a prop d’aquí senyals informatives.
Cabana Esparvers
Seguirem direcció Puigcerdà cap a la Portella Blanca a uns 4km de distància, pel GR-107. Aquesta part del camí coincideix amb el “Camí dels Bons Homes”.
Camí dels Bons Homes
El camí comença a ascendir lleugerament, passarem per un petit collet d’avets anomenat Pas dels Rabadans, fins arribar a una vall situada entre les muntanyes de la Serra de l’Esquella i el Circ dels Colells, circ que rodejarem.
Seguirem pel camí i creuarem el riu d’Engaït, seguint les senyals del GR-107 cap a la Portella Blanca d’Andorra, a vegades costa trobar-les i haurem de seguir les fites que trobarem pel camí. Pujarem el desnivell gràcies a les ziga-zagues del camí fins arribar a prop de la Portella Blanca d’Andorra on trobarem un post informatiu. Aquí podrem veure vaques i cavalls pasturant i si tenim sort marmotes. També podrem veure, seguint el camí, el Pic d’Envalira (2827m) i, si mirem en front al Circ dels Colells, el Pic de la Portella
Portella de Joan Antoni
dels Colells (2778m).
Seguirem en direcció a la Portella de Joan Antoni, a l’inici del Circ dels Colells. Podrem veure a sota l’Estany d’Engaït. Passarem per un primer coll des del que podrem veure l’estació d’esquí d’Envalira. Haurem de seguir pel camí GR-7 que es veu a la part esquerra del coll i que careneja i rodeja el Pic d’Engraït o de la Menera (2776m.).
Pic d’Engraït o de la Menera
En algun punt del camí haurem d’ajudar-nos de les mans per passar el desnivell i les pedres, però sense dificultat tècnica, el camí ens portarà cap a la Portella de Joan Antoni. A partir d’aquí el camí comença a descendir, és un camí de gespa i sorra i no gaire trepitjat. Baixarem el turó i seguirem les marques del GR-7, així com les fites que ens porten muntanya avall. Creuarem el riu dels Colells i arribarem a una de les pistes de l’estació d’esquí, que seguirem