Inici > 3: Refugi Ensagents - Encamp
Index de Rutes

Ruta de l'Ossa - 3: Refugi Ensagents - Encamp
Descripció Ruta
gespa per tornar-nos a endinsar en els boscos. Trobarem una senyal indicant diverses excursions: Refugi d’Ensagents, Les Pedrusques, Pic de l’Aspra, Collada d’Entinyola o Alt del Griu.
Continuarem baixant pel camí sense desviar-nos. Travessarem una pastura i, mig quilòmetre més endavant, en mig d’un altre bosc, trobarem un altre senyal de fusta cap al Camí d’Ensagents d’on venim o bé cap a la Coma dels Llops passant pel Pas de la Clau. Continuarem pel camí de baixada.
Ens endinsarem en un altre bosc i seguirem les marques rodones.
Ensagents
A la distància podrem veure els petits pobles de Cortals d’Encamp i Bordes de Rigoder.
Seguirem caminant fins a la carretera, a prop d’una zona de pícnic, la creuarem en direcció cap a les Bordes de Rigoder , per
un camí sense sortida. Passarem pel pont que creua el riu de les Deveses.
Zona Pícnic
Pujarem per la pista en direcció a Bordes de Rigoder, però sense arribar a les cases del poble, ja que trobarem una fletxa rosa mig oculta a la dreta del camí que ens indicarà que deixem la pista per ficar-nos en un caminet petit i ple d’herba que segueix el riu.
A partir d’aquí les senyals són més difícils de trobar ja que la vegetació les oculta. Tindrem el riu a la nostra esquerra.
Riu de les Deveses
El camí començarà a pujar un turonet i passarem per sota les cabines del telefèric que surten des de Encamp i s’enfilen muntanya a dalt. Travessarem un bosc de pi roig i tornarem a trobar les marques roses rodones. Des d’aquest punt s’inicia la baixada cap a Encamp.
Serrat de St. Jaume
És un bosc frondós i humit amb molta molsa i, si tenim sort, veurem alguns bolets. Les marques canvien de color i ara seran grogues i vermelles, les trobarem pintades als arbres.
Trobarem una senyal de fusta on indica el camí que estem seguint el Camí de Solans i el Camí del Canal. Continuarem baixant pel de Solans fins arribar a Encamp. El camí ens deixa al costat d’una benzinera, a prop d’on s’agafa el telefèric. Seguirem carretera avall per tal de trobar l’inici de la ruta del Camí de l’Ossa i estar més a prop de l’aparcament on hem deixat el cotxe.